Till er som berörs av Saltsjöbanan
Region Stockholm gör sitt yttersta för att säkerställa en bra kollektivtrafik och från 9 februari kommer trafiken för ersättningsbussarna från Saltsjö-Järla läggas om.

Tidigare har ersättningsbussarna gått via ”Snurren i Henriksdal”, men för att förkorta restiden kommer resvägen att justeras. Snurren i Henriksdal var ursprungligen inplanerad för förarbyte under mellantrafik, men kommer att tas bort den 9 februari. Från och med då kommer förarbyten istället att ske vid Saltsjö-Järla.
Från och med den 9 februari kommer bussersättningstrafiken att utgå från Saltsjö-Järla (Järla station). Bussarna kommer att trafikera följande rutter:
25B: Saltsjö-Järla (Järla station) – Nacka Station – Sickla Västra – Henriksdal – Glasbruksgatan (Slussen)
25E: Saltsjö-Järla (Järla station) – Glasbruksgatan (Slussen) – Direktbuss
25C: Saltsjö-Järla (Järla station) – Cityterminalen – Direktbuss (trafikerar endast under morgonrusningen)
Den S styrda regionen har även inrättat 25E, en expresslinje, för att förkorta restiden till Slussen och 25C fortsätter att trafikera sträckan till Cityterminalen.
Från och med den 9 februari gäller följande:
25C: Järla station – Cityterminalen
25E: Järla station – Glasbruksgatan (Slussen), utan stopp vid mellanliggande hållplatser
Det kommer inte att inrättas eftermiddagstrafik från Cityterminalen till Järla station, då det testats tidigare och det visat sig att det var mycket få resenärer.
Vi är många som längtar efter att Saltsjöbanans arbete ska bli klart, men Saltsjöbanan kommer inte att kunna förlängas till Slussen förrän pågående arbeten vid Sickla station, Danvikstullsbron, Stadsgårdstunneln och Slussen är avslutade. Därför stannar Saltsjöbanan vid Saltsjö-Järla, och ersättningsbussarna täcker den avstängda sträckan med följande linjer:
25B: Järla station – Nacka station – Sickla Västra – Henriksdal – Glasbruksgatan (Slussen)
25C: Järla station – Cityterminalen
25E: Järla station – Glasbruksgatan (Slussen), utan stopp vid mellanliggande hållplatser