Ett nytt läge för Nackas styre

Valresultatet i Nacka gav oss ett helt nytt läge då den moderatledda alliansen tappade sin majoritet efter över 50 år vid makten. Det har förändrat det politiska landskapet och vår ingång har hela tiden varit att försöka få till den förändring som Nackaborna har röstat för.

Röda rosor

Vi har tillsammans gjort ett bra val och ökat med två mandat i Nackas kommunfullmäktige, där vi nu har 13 ledamöter. Sedan valdagen har vi haft breda samtal för att möta den förändringen väljarna röstade för. Vi får dock nu tyvärr konstatera att vi inte nått hela vägen fram. Den moderatledda alliansen fortsätter att styra Nacka men i minoritet, med Miljöpartiet som stödparti.

Vi socialdemokrater kommer att fortsätta verka i opposition och driva på för att göra vårt Nacka bättre. Vår vision för Nacka är tydlig: vårt Nacka kan bättre. Vi kommer fortsätta att kämpa för mer idrott och kultur i hela Nacka. Vi kommer kämpa för att personalen i välfärden ska få rätt förutsättningar att utföra sina viktiga jobb, så att våra äldre får en bra omsorg, och att alla barn ges samma möjligheter att lyckas i skolan. Vi kommer även kämpa för att Nacka ska vara med och leda klimatomställningen, inte minst genom att skapa nya gröna jobb i vår kommun och ge alla nackabor förutsättningarna att göra hållbara val.

Vill du vara med och göra skillnad? Bli medlem eller värva en vän! Bli medlem | Socialdemokraterna Länk till annan webbplats.